Powered By Blogger

Pages

Friday, November 4, 2011

bermuka-muka kau memang kelassss !

ternyata kau memang manusia paling bermuka-muka disekitar UITM, dari sudut kau tampak baik sopan..  PUIHHH! kau tak ubah seperti buaya yang nampak tenang di sungai tapi banyak muslihat..  


  1. kau kelasss mengata member..
  2. kau bagus menjadi pelakon terhandal.. (bermuka-muka)
  3. kau bagus porak peranda hubungan orang (no wonder la tiada orang boleh mendampingi kau)
  4. kau pandai penipu mak bapak kau sendiri..
  5. kau buat orang lemah dengan kesopanan yang terhandal kau..
  6. kau orang paling "syco" pernah aku jumpa.. 


enough if enough kau tak layak jadi sehabat sejati..  cukup sampai disini hubungan kita..  post ini aku tujukan kepada kau untuk kau sedar yang kau bukan sempurna nak mengata orang disekeliling kau.. KAU MEMANG HANDAL


Firman Allah:

"Sesungguhnya orang-orang yang durhaka itu mentertawakan orang-orang yang beriman. Dan apabila mereka melalui mereka, mereka berlirik-lirikan. Dan apabila mereka kembali kepada keluarganya, mereka kembali dengan suka cita. Dan apabila mereka melihat mereka itu, mereka berkata: 'Sungguh mereka itu orang-orang yang sesat.' Padahal mereka itu tidak diutus untuk menjadi pengawal atas mereka. Oleh karena itu pada hari ini orang-orang mu'min akan mentertawakan orang-orang kafir itu." (al-Muthaffifin 29-34)
 
Ayat ini31 dengan tegas dan jelas menyebutkan dilarangnya perempuan mengolok-olok orang lain, padahal perempuan sudah tercakup dalam kandungan kata kaum. Ini menunjukkan, bahwa pengolok-olokan sementara perempuan terhadap yang lain, termasuk hal yang biasa terjadi di kalangan mereka.

2 comments: