Pages

Thursday, April 28, 2011

Hidup manusia semua berbeza-beza
Jangan terlalu meratapi apa yang telah berlalu
Setiap langkah perlu sentiasa beringat
Segala ujian yang diberi
adalah untuk melihat kekuatan diri kita
dan cara kita selesaikan
kesabaran adalah kunci untuk lulus semua ujian
Setiap yang hidup mesti mati
Dan
Setiap yang hidup juga mesti pergi
ujian demi ujian membentuk kita supaya lebih matang
dalam meniti liku-liku hidup
Kita tak boleh menyelahi mana-mana pihak
mungkin 
ianya datang dari diri kita
kesilapan yang kita tidak nampak
____________________________________________

Ya Allah
Semoga kau memberkati hidup aku
Kalau aku bukan untuk nya
Tutup lah pintu hati aku untuk nya
agar aku boleh meneruskan hidup 
dan meneruskan ibadat kepadaMU
kuatkan lah diri aku
kau buka lah pintu hati aku untuk kejalan yang benar
Kau buka kan juga pintu hati keluarga, rakan-rakan dan
orang yang aku sayangi
Ya Allah kau buka lah pintu hati dia
untuk menyedari kejujuran aku 
sekiranya dia bukan jodoh aku
aku tabah aku sabar
sekiranya dia jodoh aku
aku terima



AKU MELUAT TENGOK KO

Tengok muka jantan je aku jadi meluat
even ko tu baik ke jahat ke
aku jadi sakit aty
aku tak percaya kt lelaki
korang ni memang penipu besar
suka sakit kan hati wanita 
yang ikhlas bersama kau
kau tu bodoh sebenarnya
ikut sedap kau, bila nak amik
bila tak nak buang
hye ingat wanita ni macam sampah????
kami tinggi martabatnya
aku tak tahu aku boleh survive lagi tak 
hidup kat uitm ni
sebab aku meluat tgk lelaki...
korang tolong sedar..
hati kami bukan untuk di mainkan
korang ni bodoh! sebodoh-bodohnya
jangan ingat kami ini insan yang lemah
jangan ingat kami tak bole nak survive sendiri
jangan nak ingat korang tu hebat sangat...
aku meluat tengok lelaki sekarang!!!!!!

Wednesday, April 27, 2011

Pendoman aku untuk cinta


Jangan mencari terlalu sempurna... BUAT PEDOMAN BERSAMA.

Jika kamu memancing ikan.... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu.... Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.... Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga ......... Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang... Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya.... Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja.... Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu.... Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu.... Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang.... Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya.... Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa.... Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya. Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya.... Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.

Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain.. Terlalu ingin mengejar kelezatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal. Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU... Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain Kamu juga yang akan MENYESAL....

Monday, April 18, 2011

Apakah ??

Aku addict kt KAU
Aku geram kt KAU
Aku nak ramas-ramas isi KAU
Aku gila kt Kau
Bila dah bau aku rase sakit hati bila tak dapat KAU
Ada yang demam disebabkan KAU
Sangup bayar berRINGGIT untuk KAU

__________________________________________________











MACAM-MACAM BOLE DIBUAT DENGAN BUAH TAJAM NI!!!





















Friday, April 15, 2011

Untuk Peminat Kasut

Pelik Pelik..
Tapi Teramat Kreatif..
For those yang create all this SHOES...
Syabas anda memang Kreatif, Gila and Pelik..
Boleh Terfikir Untuk Menghasilkan Hasil-Hasil Kasut Yang Tersangat Unik Ni..
Jum Kita Lihat...



Haha korang rase ape function kasut ni???



berjalan kat chow kit gini..bole pecoh tumit kaki..tinggi betol



ni lagi satu kasut ape bende function pn tak tahu la!





Ikan pun boleh




Tercipta lah tumbuh-tumbuhan

 
Pijak Kaki Orang ni mau bengkak!




Kasut roda terbaru dipasaran! sape-sape nak jadi waiter ni bolah lah beli




so kalau rase kaki tu nak terbakor kene kilat pakai la kasut ni




Sesuai untuk Banjir..




kepada yang kedekut nak beli kasut..bolelah recycle!




Mula-mula aku ingat perhiasan..tgk betol-betol sekali kasut..pelik2



Macam kaki betol pn ada!



macam mane lah nak jalan kan

 

Sambil bosan2 bole main game boy!